7 Haziran 2016 Salı

MALTESE TERRIER tuvalet eğitimi ve diğer işe yarar bilgiler



                                                             Maltese Terrier 

Adı: SOSİS
Doğum Tarihi: 21.12.2015
Baba Adı: Dündar
Anne Adı: Elif

      Buradan sizlere sosisle yaşadığm tüm deneyimlerimizi aktaracağız.

Arkadaşlar Sosis'le geçirdiğimiz 9 günün ardından size tüm süreci anlatmak istiyorum. 
İLK 3 GÜN           - Karşımıza çıkan ilk Ped Mağazasından 15-20 kilo mama, pufuduk kulübe, WC eğitim spreyi, bu alan senin değil + idrar Dışkı bakteri öldürücü spreyi falan aldık. Eve geldiğimizde alanının içine kaplarını kulübesini koyduk Çok küçük bir alana (1.5 m2) gazete serip Sosisi kısıtladık.Tam alanın köşesine WC spreyinden sıkıp durduk :) Bu küçük alanda önüne gelen yere WC ihtiyacını giderdi. Asla gazetenin üzerine spreyli alana yapmadı. Geceleri sürekli ağladı ve mızıkladı. Gece 2.30 da uyuyup sabah 6 da işe kalkıyorum düşünün, felaket :( 
4. 5. ve 6. GÜN   - Gazeteyi azaltmaya başladık fakat tuvaletini sadece gazete üzerine değil istediği her yere yaptı. Sevmek için alanından çıkardığımızda da alanından en uzak ve genellikle aynı yere tuvaletini yaptı. Geceleri ağlamasından uyuyamadık ve sürekli sirkeli suyla bulunduğu odayı silmekten gına gelmişti. Evimiz kaynayan turşu tenceresine döndü. Sosise her yer WC olduğundan küçük büyük tüm WC kazalarından sonra evdeki tüm halıları teker teker kaldırmaya başladık ve yıkamaya gönderdik. Halı havlu üzerine bayılıyor, herhalde kum gibi hissettiriyor. İnternetten WC pedi, diş kaşıma kemiği, WC eğitim damlası siparişi verdik.
  Toplamda 4 adet fındık 2 adet  antep fıstığı yedirdim ödül mahiyetinde (ödül mamaları büyük ve sert geliyor) ve 230 tl lik propan mama 2-12 ay yavrular için. Bu 3 gıdadan başka bir şey yemedi ama maalesef alerji olmuş. Orta patikte şişme ve 15 dk. da bir boyun bölgesini kaşıma çıktı. Bazen kaşınırken mızıklıyor.
7. GÜN                  - Gece hiç ağlamadı. Sabah bir baktım ki alanından firar etmiş ve tüm evde dolaşmış :) Çok sinirlerim bozuldu herhalde bakamayacağımı bu işi beceremeyeceğimi düşündüm. 4-5 kere ensesinden tutup tuvaletini koklatıp kızdım bağırdım ama sonra çok pişman oldum :( Ses tonum tepkilerim artmaya başladı, evin içinde resmen kedi köpek gibi olmaya başladık. Yaşam kalitemiz rezalet bir hal aldı. WC yaptığı o bölgeyi günde 7-8 defa hem sirkeli su hemde köpek eğitim spreyiyle temizlememize rağmen Wc yi yine alanından uzak olan oda içerisindeki yere yapıp durdu. Wc eğitim spreyi işe yaramıyor. Gazetedeki spreyli olan yerin aksine, halıya, havluya, parkeye falan yaptı. Bu süreçte sürekli, ama sadece yaptığı an yakalarsam "çiş oraya değil" "hayır" gibi kelimelerle kızıp bir iki kere popoya şaplak da attım.  Hem kendime hem de sosise çok kızdığımı fark ettim ve kökten değişiklik yapmaya kadar verdim. Gece ağlamamasının sebebi kısıtlı alan ve bizi görememesiydi. Öncelikle tüm odayı ona tahsis edip yaşam alanını 20 kata çıkardım. Klübesi ve benim isteğim WC yeri arasında 3 metre açılmış oldu. Kirli gazeteleri kaldırıp yenilerini serdim. Sprey sıkmayı bıraktım. Sürekli her yeri temizleyip sadece WC alanını paspaslamadık.
8.GÜN                   -Sipariş verdiğimiz WC damla ve pedlerimiz geldi. Benim yapmasını istediğim WC yerime :) 3 tane yan yana serip sonuncusuna damla dan 5-6 kere damlattım. Kendi WC yerine, WC damladan damlatmadan sadece bir ped koydum. Çişi geldiğinde benim istediğim yere yaptı fakat damlalı pede değil ortadaki pede yaptı. Yani %100 damla işe yaradı mı bilemiyorum. Ve gariptir ki devamında da hep aynı yere yapıp beni çocuklar gibi şen yaptı .
9.GÜN                    -Arkadaşlar dünyaya yeniden gelmiş gibiyim. WC problemi bitti 30-40 saattir sadece pede yapıyor. Geceleri odasında 2 tane 15 wat beyaz ampul ve kısık seste animal planet kanalını açık bırakıyorum. Gece biz yanında yokken ağlaması da kesildi. Alerji için Veteriner hekimimiz iğnesini yaptı. Ağız kokusu vardı haftada 2 kere sebze suyu verdi. Kesinlikle hava sıcaklığı 35 dereceyi bulmadan yıkamamamız gerektiğini ve söyledikleri haricinde başka bir şey yedirmememizi söyledi.

10-11-12-13-14-15-16.GÜNLER                  -Maalesef sevincim kısa sürdü. Tekrar her yere tuvaletini yapmaya başladı. Pedin üstüne Wc yapmasının sebebi halı gibi yumuşak zeminleri sevmesi yoksa ne sprey ne damla hiç biri işe yaramıyor. Tuvaletini bazen pede bazen olmadık yerlere yapmaya devam ediyor. 16. gece 2 kere pede yaparken yakaladık. Ve aşırı derecede sevindik el çırptık falan 1-2 dk aferinler havalarda uçtu. Sabah baktık ki sadece pedi kullanmış. Her gece mutlaka olmadık yere yapıyordu. Umarım devamı gelir. 15. ve 16. Gece yarısı hiç mızıklamadı. Arkadaşlar kızmanız vurmanız hem kendinizi hem de onu üzmekten başka hiç bir işe yaramıyor. Pozitif yaklaşacaksınız. Sabrınız yoksa baştan sahiplenmeyin. Ya da bir an önce ayrılın. Bu arada Veteriner hekimin tavsiyesi olan sebze suyu cidden ağız kokusunu(mideden gelen kokuyu) geçiriyor. Sadece kuru mama verirseniz ağız kokusu yapıyor. Biz sebzelerinden de verdik. Aman tanrım,, deniz börülcesi, kereviz ve enginarı çok sevdi J 16.Gün gece Veteriner Hekim tavsiyesi ile kuzu eti suyu verdik. Ben yine dayanamayıp kemiğinden de verdim. Çok sevdi kemiği. Daha 2.5 aylık olduğu için kemikle oynamasına çok izin vermedik. Maması dışında bir şer vermeyin diyorlar ama dayanamadık L arada da muz veriyoruz çok az tabi J Kemik suyunda sebze bence favori yemeği.
08.03.2016 (17.gün)                                         - Wc yi doğru yere yani pedine yapmaya devam ediyor fakat gece bizi hiç uyutmadı. Tüm akşam boyunca sevilmeye alıştığı için gece de bizimle olmak istiyor. Yanına gidip koltukta uyumak zorunda kaldım.
18.(Çarşamba)- GÜN                                        - Pozitif yaklaşım kesinlikle işe yaradı 2 gündür sürekli Wc yi pedine yapıyor. Dikkat edilmesi gereken konu pedinde temiz yer olması ve bulunduğu yerde hiç halı olmaması. Her pede yaptığında evde festival havası esiyor. Gece de hiç ses çıkarmadı.Tüm gece oynadık. Uykusu geldiğinde bizde yattık.
19,…,31. GÜNLER-                                          - Yavru köpeğin eve geldiği gibi wc yerini öğrenmesini beklemek büyük yanlış. Tuvaleti olsun olmasın yapması gereken yere saatte bir götürüp 2-3 dk bekleyip yaparsa ödül yapmazsa 20 dk sonra tekrar deniyoruz. Bu yöntem wc eğitimini çok hızlandırdı. Şu an sadece ona ayırdığımız yere gidiyor. Tuvaletini 2-3 gün doğru yere yaptıktan sonra evin diğer odalarını da açtık. Tabi sadece biz evdeyken. Artık gece bizimle aynı odada uyuyor ve ara ara uyanıp oyun istiyor ondada kızıyoruz ya da hiç odaya almıyoruz. Biz odaya almayınca yatak odasının kapısının önünde yatıyor. O yüzden kıyamıyoruz. Kuru mamasını da artık hiç yemiyor. Yağsız kuzu eti havuç brokoli ve sebzelerden sevdiklerini veriyoruz.
  Tam 30 günde tuvalet eğitimini almış bulunmaktadır. Bu süreçte 3 kere wc yeri değişti ve hafta içi gündüz yanında değildik. Eve gelen kişilerle ve çocuklarla hiç yabancılık çekmeden oynuyor. Ve genel itibariyle bence çok akıllı. Aynı ben J Umarım yazdıklarım faydalı olur. Tekrarlıyorum eğer temizlik konusunda titiz biriyseniz köpekler kesinlikle evde beraber yaşayabileceğiniz evcil hayvan değil. Sakın, aklınızdan bile geçirmeyin. Evi her gün baştan aşağı 4 kere siliyoruz ama koku baki. Evde sürekli duran birisi yoksa herkes çalışıyor ya da okula gidiyorsa onun açısından düşünün ve bence yine köpek sahiplenmeyin. Yalnız canları çok sıkılıyor. Gazete yerine GimDog wc pedi şiddetle öneririm. Ve yine dostunuza bakacak paranız yoksa hayvan sahiplenmeyin. Yavru olmasına rağmen aylık gıda ve temizlik giderleri ortalama 500 tl yi buluyor.

7 yorum:

  1. İnternette Maltese eğitimleri ararken sizin yazınızı okudum. Sanki ben yazmışım gibi, aynı duyguları paylaşmanın garip mutluluğunu yaşadım :) Benimki bir ay oldu eve geleli çoğu zaman pedine yapıyor ama bazen kafasına esip başka yerlere de yaptığı oluyor :( Issırmamayı öğretmeye çalışıyorum delice. Ve her sabah mızmızlığıyla uyanıyorum ama olsun iyi ki almışım. Müthiş bir sevgi.. Paylaşım için teşekkürler, yalnız değilmişim :)

    YanıtlaSil
  2. Köpek edinmeyin sahiplenmeyin.. Narkoz almasın diye kısırlaştıramadık.. Kendinden büyük bir köpeğe cinsel istekte bulunduğu için bir anlık dalgınlığımızda tek ısırıkla öldü aşkım kuzucum babacım oğlummmmmm bir taneeem vefat etti... Beni manisa akıl hastalıkları hastanesine kaldırdılar canımdan vazgeçtim.. Artık her anım her günüm her şeyim o.. inanamıyorum öldüğüne .. insan kaybedince anlıyor.. Lütfen hayvan edinmeyin.. Onlar çok özel ve çok kırılgan. Kendi doğaları var .. lanet olsun her şeyi mahvettik.

    YanıtlaSil
  3. gerçekten çok güzel bilgiler https://petegitimi.com/maltese-terrier-egitimi/ burada yer alan bilgilerde fena değil

    YanıtlaSil
  4. merhabalar bizde yaklaşık 50 günlük iken maltese sahipendik şuan 4 aylık. tuvalet eğitiminde iyi ilerliyorduk 4 5 gün aralıksız pedine yaptı fakat şimdi başa sardık ve bir haftadır genelde yerlere yapıyor... öneriniz var mıdır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, genelde bize kızdığında yani psikolojisi bozuk olduğunda yapıyor rastgele yerlere. ama size en iyi tavsiyem evde halı kullanmayın. halı kullanmakta ısrar ederseniz bu sizi çok yıpratır. şimdiden çiftleştirmek için eş arayın. eş bulmak zor oluyor ve zamanı gelince mutlaka kısırlaştırın. Buraya yazmak çok istemiyorum. Fotoğrafları gördükçe beni çok üzüyor. Ama o kadar hasretle anacaksınız ki bu günleri lütfen ne yaparsa yapsın sevin onu. mal mülk her şey geçici.. Keşke yaşasaydı da kafama pisleseydi..

      Sil
  5. Sorularınız olursa numaranızı paylaşın severek yardımcı olmaya çalışırım.

    YanıtlaSil